چه رنگبندی برای مبلمان خود انتخاب کنیم که همیشه جذاب باشه؟

۳۷ بازديد
یکی از قسمت های جذاب و سرگرم کننده هر خانه ای بخش دکوراسیون داخلی آن می باشد و اگر از وسایل و رنگ های جذاب استفاده نشود واقعا نازیبا و خسته کننده می شود. در زمان چیدمان خانه خالی باید دقت کنید که از کجای خانه شروع به چیدمان کنید و از چه رنگی استفاده کنید که دکوراسیون شما را با نشاط و زیبا نشان دهد. یک از مهم ترین وسایل در چیدمان هر خانه ای مبلمان است، اما مهمتر از مبلمان رنگ آن می باشد. در این مقاله قصد داریم به انتخاب رنگ مبلمان بپردازیم و به سوال چه رنگی برای مبلمان خود انتخاب کنیم که همیشه جذاب باشه؟ پاسخ دهیم با ما همراه باشید.

نکته های مهم انتخاب رنگ مبلمان
قبل از هر چیزی باید بدانید که رنگ تاثیر زیادی روی خلق و خو و احساسات افراد می گذارد. از نظر روانشناسان رنگ ها تاثیر زیادی بر آرامش افراد دارد، به عنوان مثال رنگ زرد آرامش بخش بوده و حس و حال پاییز را تداعی می کند. قطعا شما رنگ های اتاق خوابتان را در کودکی بسیار دوست داشته اید و یا دکوراسیون منزل دوستتان راکه با رنگ زرشکی و طلایی دیزاین شده، اصلا نمی پسندید. نتیجه می گیریم که انتخاب رنگ کاملا سلیقه ای ست، اما مبل چه رنگی انتخاب کنیم که همیشه مد و جذاب باشد؟

رنگ مبل یا راحتی خودمان؟
در زمان انتخاب رنگ مبل حتما راحتی و آرامش خود را در اولویت قرار دهید و بعد به سراغ مد و ترند بروید. حتما به طرح مبل دقت کنید، اگر علاقه به طرح های کلاسیک و سنتی و یا مدرن دارید حتما به سراغ رنگ های متضاد بروید و سعی کنید فضای منزلتان را با رنگ های مکمل تزیین و با شکوه جلوه دهید.



رنگ بندی مبلمان مناسب با روحیه
حالا نوبت آن شده در انتخاب رنگ مبلمان کمی خلاقیت به خرج دهید و فضا منزلتان را با کمک رنگ های پیشنهادی ما تغییر دهید و از این تغییر شگفت انگیز لذت ببرید.
رنگ سبز آرامش بخش
همانطور که می دانید در آغاز هر سال جدیدی شرکت های مختلف مد و ترند، رنگ هایی را به عنوان رنگ های خاص و مخصوص سال انتخاب و معرفی می کنند، یکی از رنگ ها که تا سال 2022 هر ساله به عنوان رنگ اصلی شناخته شده و بسیار محبوب می باشد، رنگ سبز است. پالت رنگی سبز زیبایی خاص و منحصر به فردی دارد، که به راحتی نمی توان از کنار آن رد شد.
اگر شما به دنبال تجدید روحیه و نشاط و شادابی در منزلتان هستید به سراغ رنگ هایی بروید که نماد رشد و زندگی هستند، رنگ سبز نمادی از طبیعت و سرسبزی بوده و ذهن شما را آرام می کند، روانشناسان در حوزه رنگ عقیده دارند که رنگ سبز حس آرامش، سرزندگی و خوش شانسی را به افراد تلقین می کند. شما با کمک طیف های مختلف رنگ سبز می توانید یک دکوراسیون زیبا و جذاب با هارمونی رنگ سبز در منزل خود ایجاد کنید، از مبلمانی با رنگ سبز و طیف های دیگر آن استفاده کنید (سایه مانند) و یک فضای آرامش بخش با رنگ سبز در منزل خود ایجاد کنید.
رنگ قرمز شور و هیجان
با دیدن رنگ قرمز همه به یاد عشق و عاشقی و گل رز قرمز و قرار های عاشقانه و یا کری خواندن های فوتبالی می افتیم. اما از نظر روانشناسان رنگ قرمز در دسته رنگ های گرم قرار دارد و این گرما را به خوبی به فضای اطراف خود منتقل می کند. رنگ قرمز یک رنگ درماتیک بوده و زندگی کردن با این رنگ بسیار آسان است. چون این رنگ به خوبی با تمام سبک ها و دکوراسیون ها ست می شود.
رنگ قرمز در زیر نور مصنوعی به خوبی جلوه گری می کند، گرمای جذاب رنگ قرمز باعث شده تا از این رنگ در مناطق سردسیر بیشتر استفاده شود.
رنگ های ساحل جنوب
شاید با دیدن این تیتر ذهنتان به ساحل کیش و بندر عباس کشیده شود، بله درست حدس زدید شما می توانید از ترکیب رنگ های قرمز، آبی و سفید یک ساحل زیبا در منزل خود به وجود بیاورید که چشم هر بیننده ای را به خود خیره کند. برای این ترکیب شما می توانید از یک رنگ آبی که از دریا گرفته می شود استفاده کنید، برای اینکه به خوبی حس و حال دریا و آسمان را منعکس کنید می توانید از رنگ سفید و یا سایه های آبی کم رنگ استفاده کنید، تا فضا زیاد پر رنگ نباشد.
برای ایجاد یک حس و حال دریایی و کنار ساحلی می توانید از مبلمانی با رنگ های سفید، قرمز و آبی استفاده کنید. اما اگر رنگ فرش شما آبی ست می توانید از رنگ های بژ شنی و کرم در مبلمان استفاده کنید تا سردی فضا کمتر حس شود.
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.